Business Inspiration | Världens bästa kundservice
1319
post-template-default,single,single-post,postid-1319,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-content-sidebar-responsive,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2,vc_responsive
 

26 aug Världens bästa kundservice

Missnöjda kunder byter leverantör. En undersökning gjord av Accenture 2013 visar att värdet av marknaden som uppstår när konsumenter väljer att byta leverantör uppgår till 280 miljarder kronor. Så det finns mycket pengar att tjäna på att ta väl hand om sina kunder. Bland annat genom att erbjuda en kundservice i världsklass.

Ändå äter kostnadsfokuset upp kundfokuset och ofta är det i princip omöjligt att få tag på kundservice. Bemötandet är ibland under all kritik. Och leverantören suckar av trötthet och klagar på besvärliga kunder.

Madeleine fick nog av dåligt bemötande och bestämde sig för att ta reda på hur man bygger upp världens bästa kundservice. Hon intervjuade tio prisbelönta kundserviceavdelningar och drog nytta av sitt arbete som organisationskonsult och skrev boken: Världens bästa kundservice. Följ länken för att läsa mer eller ladda ner e-boken: http://www.bokus.com/bok/9789175810010/varldens-basta-kundservice/